.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصباحی مقدم:کنارکشیدن هاشمی رفسنجانی از مسوولیت‌های سیاسی به نفع ایشان و کشور نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم اظهار کرد:« آقای هاشمی در همان اظهاراتی که به کناره‌گیری ابراز تمایل کردند، اشاره داشتند که می‌ترسم تلقی قهر سیاسی از این مساله شود و من تصور می‌کنم همین‌طور خواهد بود. یعنی اگر ایشان کناره‌گیری کند به نوعی قهر سیاسی تلقی می‌شود و از این جهت مناسب نیست.
اهم اظهارات وی را به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید.

*
آن‌چه مناسبت دارد این است که ایشان در مورد مواضعی که طی سال‌های اخیر خصوصا در مورد مسائل سیاسی داخلی داشته، بازنگری کند و اینها را با اصول و معیارهایی که براساس آن اصول و معیارها به عنوان یک شخصیت سیاسی وارد انقلاب شده و جزو بنیان‌گذاران نظام جمهوری اسلامی تلقی شده، بسنجد و ببیند آیا این مواضع با آنها انطباق پیدا می‌کند یا نیاز به تجدیدنظر دارد؟»
*
ما معتقدیم این مواضع نیاز به تجدیدنظر دارد و براساس آن اصول و مبانی و حتی براساس مبنایی که ایشان بسیار بر آن تکیه می‌کند که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آرای مردم است، باید ببیند آیا مواضعی که ایشان گرفته با این معیار سازگاری تمام دارد یا ندارد؟
*
علی‌القاعده مردم مایل هستند شخصیتی مثل ایشان هم‌چنان جزو شخصیت‌های تاثیرگذار نظام باقی بماند، اما درجایی که باید موضع بگیرد و یا سکوت کند این کار را انجام دهد. جایی که می‌بیند نظام نیازمند به کمک است وارد شود و در جایی که می‌بیند محوریت نظام یعنی مقام معظم رهبری نیازمند همراهی و همگامی و حضور در صحنه است، این همگامی و همراهی را ابراز کند و حضور در صحنه را نشان دهد. در این صورت چرا باید چنین شخصیت باتجربه و باسابقه‌ای بخواهد عرصه‌ی سیاسی را ترک کند؟»
*
من ایشان را به شدت تاثیرگذار می‌دانم. حتی معتقدم پاره‌ای از مسائلی که امروز برای ایشان به صورت نگران‌کننده مطرح است چه مسائل داخلی و چه مسائل بین‌المللی، تحت تاثیر بعضی از سکوت‌ها یا موضع‌گیری‌های شخصیتی مثل ایشان است که اگر بخواهد اینها اصلاح شود، ایشان باید مواضعش را اصلاح کند تا این مسائل هم اصلاح شود.»
*
آقای هاشمی رفسنجانی در سطوح بین‌المللی نیز شخصیتی شناخته شده است که هم کشورهای منطقه و هم کشورهای فرامنطقه‌ای روی مواضع ایشان حساب باز می‌کنند، و اگر ایشان از صحنه‌ی سیاسی کنار برود یک نقطه ضعف جدی برای کشور و نظام تلقی می‌شود و آنها این را هم ضعفی در ارکان نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌کنند.»
*
کنار رفتن شخصیتی سیاسی در این حد این‌طور نیست که از نظر آنها بدون تحلیل باقی بماند و آنها تحلیل‌های مختلفی خواهند کرد که آن تحلیل‌ها به نفع نظام نخواهد بود یا این‌که آنها مترتب بر تحلیل‌ها ممکن است برنامه‌ریزی کنند و اقداماتی انجام دهند که نیات‌شان نیات خیرخواهانه‌ای نخواهد بود و شخصی مثل آقای رفسنجانی باید آثار یک چنین تصمیمی را پیش‌بینی کند و بر اساس همین پیش‌بینی تصمیم بگیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 تير 1389
این حرف ها را به گوش احمدی نژاد برسانید تا با شخصیت هاشمی آشنا شود البته اگر گوشی برای شنیدن حق داشته باشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.194 seconds.